torsdag 8 april 2010

Torsdag!


Hej kära vänner!
Idag har jag och alla barnen varit på Borås badhus tillsammans med en annan familj, vi hade så roligt.
I går hade vi gäster på middag då vi bland annat bjöd på
Tomat och fetaost bröd.
recept
1 pkt jäst
5 dl ljumet vatten
1 msk olja
mjöl

Gör en deg och låt jäsa i ca 30 minuter, lägg på en långpanna och platta till lägg på fetaost och tomatbitar. Gör en stor limpa av allt.
Låt jäsa ca 20 minuter
250 grader i 20 minuter
Klart!!
Vi hann även mede en runda i den nyöpnnade underbara butiken här i samhället.
Kram
Hanna

13 kommentarer:

Cc sa...

Mums det där måste jag prova, galen i feta ost, undras om det är onyttigt, åhh det spelar ingen roll. Kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det såg minsann inte dumt ut detdär! Åh, så gott med fetaost och tomat...
Kram/ Anna

Fröken Tindra sa...

Vad gott det låter! Och vad mysigt med er utflykt.
Kram!

Photo by Maria sa...

Mums så gott.. Just nu äter jag inte bröd men sugen är jag..

Kram Mia

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilket härlig dag ni har haft!
För att inte tala om igår :)

Lät som ett enkelt recept.

Kram kram

Hannis sa...

Vad gott det lät!Fetaost är en favorit!

Ha en mysig helg/
Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Mmmmm så gott det där såg ut, det måste jag prova! Låter som ni haft det väldigt trevligt.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Karin sa...

Hallå, det lät jättegott! Ett hembakt bröd med lite smör på medans det fortfarande är varmt, är bland det godaste man kan äta!
Boken du lånade, När livet stannar, läste jag för nåt år sen. En väldigt gripande, ofattbar berättelse. Mina tårar rann när jag läste ...
Nu är det helg igen, jag ska gå på trädgårdsmässa i Stockholm och så blir det lite pyssel förstås!
Ha en bra helg, kram.

Unknown sa...

Det ser mumsigt ut! å receptet låter inte alls så svårt. Trevlig helg! Kram Lenita

Nicole sa...

Mmm, det lät gott! Fetaost är något som konsumeras i stora mängder hos oss också!
Trevlig helg!

Kram, Nicole

Lilla Vrån sa...

Älskar feta ost så det här receptet måste provas.
Ha en fin helg!
Kramar/Carina

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt.
Hoppas att du får en bra helg!
Kram Ullis

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Hanna,
Tack för receptet. Det ska jag prova mig på en dag, ser jätte gott ut. Vad härlig att få bada. Snart blir det förhoppningsvis utomhus :))
Kram, Nina