tisdag 27 augusti 2013

Andra omgången!

 I detta land hade jag tidigare massor av potatis, men som jag sa så skulle jag testa att plantera spenat efteråt och se om det blev något och det tycks hinnas med även det i år, men det är klart med detta väder.
Längtar efter att få plocka in den egna spenaten och lägga i frysen.
Ett litet tips: om man odlar persilja brukar man ofta få otroligt mycket då brukar jag plocka den och klippa i små små bitar och lägga i påsar som jag sedan fryser in, så har jag persilja hela året.

Ser ut som om jag även måste ta in mer rabarber, ja denna sommaren har verkligen bjudit på stora och mycket skörd.
Ta hand om er !
Kram
Hanna

5 kommentarer:

hagagården sa...

Oj vad det växer och frodas hos dig,härligt!!!
Kramar
Ninni

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men så härligt att se! ja rabarberna kommer om o om igen här också! Tack för tips om persiljan vännen ♥ Kram på dej Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det växer och växer! Visst är det fantastiskt! Och jag gör som du, skördar och lägger i frysen! Och spenat (eller mangold) har jag så jag tror det räcker länge, länge!
Kram

Skaparglädje sa...

Vilka rabarber du har, mina har vissnat ner helt. Och purjolöken har kattungarna lekt sönder :(
Kram!

Monica sa...

Jag brukar frysa in dill på samma vis!
Så praktiskt att ha i frysen och går att använda direkt!
Kram, Monica