tisdag 18 februari 2014

Slit och släng

Efter att ha tittat på bygglov idag känner jag mig riktigt beklämd, Det brukar vara ett av mina favorit program, men det kändes som om jag var tillbaka i en slit och släng tidsepok.
Allt bara slängdes. Även om man själv inte vill eller skall ha sakerna finns det loppisar att lämna in saker på eller säkert loppisar som hämtar. Eller någon idrottförening som gärna hade hämtat för att kunna sälja.
I dagens samhälle där vi skall försöka vara rädda om våra resurser tycker jag att sådant här ger så fel signaler bara slit och släng.  Tycker det är viktigt att vara rädd om det man har och vill man inte ha det själv så finns det kanske andra som vill ha eller behöver.
Ha en fortsatt fin kväll!
Hanna

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Jag såg inte programmet tyvärr men jag kan kanske tro att det inte visades allt - t ex hur folk kom dit och hämtade saker. Men visst är det beklämmande med allt som bara kastas, det som är fult för en kan vara fint för nån annan.
Kram Eva