fredag 30 augusti 2019

Vilken fantastisk morgon

Alltså denna sommaren har varit helt otrolig. Inte så solig och varm som förra sommaren, men så lagom.
Jag försöker stt så ofta jag har möjlighet gå en liten promenad på morgonen innan jag åker iväg till jobbet. Detta med promenader är verkligen min grej jag sportar inte, men promenerar mycket, nästan varje morgon går jag en promenad innan jag kör, fyra av fem veckodagar promenerar jag på lunchrasten och nästan varje kväll blir det en promenad själv eller med maken. På jobbet går jag alltid tillsammans med min närmsta kollega. Visst finns det dagar och ibland någon vecka när jag inte är så duktig och förra läsåret var jag dålig på morgonpromenad, men jag mår så mycket bättre när jag startar dagen så. Vi har 30 minuter lunchrast och jag/vi försöker lägga upp det att de dagar när vi inte äter med barnen blir det 15 minuter promenad och 15 minuter lunch. De flesta dagar äter måste vi dock pedagogisk lunch och då blir det 30 minuter promenad.
Ha nu en fantastisk dag!

Inga kommentarer: