söndag 5 april 2020

Söndag!

Startade dagen med frukost på sängen, har sådan tur, min fantastiske man brukar göra detta på helgdagar. Sedan blev det en promenad, undertiden fixade maken iordning med trädgårdsmöblerna som han skurade igår, när jag städade växthus. Vilken promenad, nu är det vår på riktat. Jag plockade vitsippor.
Om  det är någon som undrar över bilderna igår där jag skrev minimalt, vill jag tala om att det gula som blommar på en av bilderna är grönkål, väntar på att kunna göra några egna grönkålschips, mellersta dottern är super på det. I den stora svarta krukan med jord har jag planterat potatis, de brukar vara klart lagom till skolavslutningen. Det är något som vi gjort i många år, någon gång har vi fått vänta till midsommar att ta upp dem.
Nu kommer lite bilder från morgonpromenaden och det bästa av allt, te och apelsin efteråt.





Ha en fantastisk dag!

Inga kommentarer: