onsdag 5 augusti 2020

Övningsköra

På förmiddagen idag var jag och yngsta dottern i väg och handlade lite. Det var en "gammal" elev till mig som satt i kassan och jag träffade även på en kollega jag jobbat med för några år sedan, trevligt.
När vi körde därifrån körde jag första biten sedan körde dottern på en väg som har nästan ingen trafik och sedan tog jag över igen. Hon har precis börjar övningsköra lite, så vi får börja i det lilla. En sak i taget. Hon har varit lite tveksam till om hon vill ta körkort eller vänta några år. Jag tänker att man gör som man vill, hon är så otroligt duktig på att anpassa sig efter de få tåg och bussar som går och det är så sällan vi måste hämta henne, hon gör som hon tycker är bäst, men roligt har vi de få gånger vi har övningskört. Jag förstår ju att jag inte är så bra pedagog när det gäller bilkörning. Bra pedagog kanske jag är, men kan inte namn på allt, så det blir lite tokigt ibland, men vad gör väl det när jag har världens bästa elev som förstår ändå.

Inga kommentarer: