fredag 5 februari 2021

Sticka till vardags

 Då har det nästan gått en vecka sedan jag skrev senast. Det har varit en kall vecka, men underbart solsken hela veckan, precis som jag tycker att vintern skall vara.

I dag hade jag en sådan otrolig tur. På min arbetsplats stod en blomma och en chokladkartong. Kan man bli gladare. Bara för jag hjälpt en kollega med en sak. Så snällt av henne.

Denna veckan har jag och en kollega prövat lite nya saker, vilket gjort att vi de två första dagarna i veckan inte fick ut någon som helst rast. Detta var ett projekt som vi egentligen vill fortsätta med, men omständigheterna gjorde att vi var tvungna att avbryta. Lite tråkigt, men så är det ibland. Det bli inte alltid som man tänkt.

I onsdags kväll var jag på en föreläsning om stickning via datorn "sticka till vardags". Intressant och lärorikt. Jag fick boken av äldsta dottern i julklapp, så det gjorde föreläsningen särskilt intressant.

Igår bjöd mellersta dottern på en fantastiskt god kvällsmat. Något som visst är väldigt populärt enligt ungdomarna här i huset och receptet kommer från Tiktok. Alltid roligt att få pröva något nytt. Minst lika glad som jag blev för kvällsmaten blev jag när yngsta dottern städade hela skafferiet och där finns inte lite grejer vill jag säga. Alltså jag säger det igen att jag får dela min vardag med dessa ungdomar.

Nu väntar jag på att veckans favorit timme skall börja på spåret. Tänkte sticka lite ikväll, men har inte riktigt orken känner jag. Min hjärna behöver vila efter en ovanligt intensiv vecka. 

Njut nu av din kväll!








Inga kommentarer: