tisdag 16 november 2021

Förkyld

 Har varit hemma sedan slutet av förra veckan och är förkyld, så tråkigt. Finns så mycket roligt jag vill göra i stället för att bara sitta här i soffan med värmepuffar, näsdroppar, halstabletter och filtar. Jag är verkligen ingen TV-männsika. Visst gillar jag att se på TV, men svårt att sitta så många timmar och bara glo, även om jag valt själv och det egentligen är något jag gillar. Jag behöver vara mer aktiv och när jag inte orkar det blir jag så otroligt rastlös. Min man brukar säga att jag är urkass på att vara sjuk och så kan det nog vara.

När vi var i Stockholm, var jag inne en liten runda på Panduro och köpte ett tyg, som jag visade i ett tidigare inlägg där jag berättade om vår Stockholms resa. Bilden på tyget är taget en solig lördag i Humlegården, när vi satt och solade oss i väntan på att gå och besöka en vän. Så jag har inte tid att sitta här och inte må bra, behöver sy lite, jag började på klänningen som jag skall sy av tyget innan jag blev sjuk och har inte så mycket kvar, så kanske, kanske orkar jag sy det sista ikväll eller imorgon, vi får se.

Ha nu den bästa av dagar!





Inga kommentarer: