onsdag 18 maj 2022

Rulltårta med rabarber

 I eftermiddag bakade jag en rulltårta med rabarber, otroligt enkelt och bra blev det.

Jag plockade in Rabarber från min trädgård som jag skar i småbitar. Efter att jag hade gjort rulltårtssmeten hällde jag på rabarberna och in i ugnen. När jag tog ut kakan lade jag på ett lager av Rabarberkola som jag hade i en burk i kylskåpet och fått för länge sedan. Jag rullade i hopp rulltårtan som jag först hade lagt på ett bakplåtspapper som var täckt av strösocker. 

Recept

3 ägg och 2 dl. socker vispas påsigt, tillsätt sedan 2 dl, v.mjöl och 2 tsk bakpulver. Vispa igen och häll till sist i 1/2 dl mjölk, vispa, häll i långpannan som du klätt med ett bakplåtspapper. In i ugnen i 250 grader i 5 minuter.

Lycka till!



Vägen till växthuset för att hämta rabarber som växer under syrenen utanför växthuset. Dofterna när man tar sig genom trädgården och ner mot växthuset i dessa tider är helt magisk.









Ha nu en fin kväll!


Inga kommentarer: