tisdag 20 februari 2024

oj, oj

 Min hjärna är tyvärr alltid full av olika idéer, eller tyvärr och tyvärr jag tycker förstås att det är roligt också.

När jag började bli klar med min kurs i svenska som andraspråk, tänkte jag att jag måste ha ett nytt sidoprojekt och vad kan då passa bättre än stickning. Dock inte vilken stickning som helst. Jag har en egen syateljé med ett litet orangeri till och från mitten av mars skall jag börja med studiecirkel i stickning där. Orangeriet, utifrån ser man på någon av bilderna från igår, även om det kanske inte riktigt var meningen och därför kanske inte bilden är riktigt så bra. Det skall vara en stickkurs för nybörjare. Så i helgen fixade jag och maken med lampor, bord och sittplatser därute. Det är inte riktigt färdigt, men blir nog bra när det är färdigt och vi har ett par veckor på oss. Känns verkligen spännande och roligt. Nu skall det vara en kväll i veckan under en period. Frågan har kommit om jag skulle kunna tänka mig att även ha längre kurstillfällen på någon helg, vi får se hur det blir med det. Nu skall jag prova en kväll i veckan under våren, så får vi se. Roligt att det finns dem som efterfrågar det i alla fall, men som sagt vi får se hur det går, en sak i taget. Ni skall i alla fall få se några bilder på hur det ser ut så här långt när vi börjat att fixa.

Hoppas att din tisdag blir bra!

Inte jättebra bilder, men hoppas ändå att det går att förstår hur det ser ut, det skall in lite fler bord och stolar.










 




 


Inga kommentarer: