tisdag 28 maj 2024

Trädgården

 

Just nu trivs jag så otroligt bra i min trädgård, där allt snart står i full blom och färgerna riktigt sprakar, en lila palett. Aklejorna, med sina olika nyanser och former, ger trädgården en lekfull och charmig känsla. De står där stolt i rabatterna, som små konstverk i rosa, lila och vitt. Rhododendronbuskarna är också en fröjd för ögat med sina stora, prunkande blommor i lysande färger som verkligen fångar uppmärksamheten.

I bakgrunden av trädgården syns de röda små husen som min make har byggt. Jag tycker att de ger en härlig,  känsla till trädgården. Det största av husen är min lilla syateljé, som också har ett orangeri. Här kan jag sitta och arbeta med mina projekt omgiven av doften från blommor och buskar, och samtidigt ha en fin utsikt över trädgården.

Det är ren lycka att spendera tid här, att se hur trädgården förändras och utvecklas varje dag. 

Ha en fin kväll!







Inga kommentarer: