Hur man tänker när man stoppar ner en stickning i ullgarn och åker söderut och tänker, det blir nog mycket stickning. Jag som egentligen har iskalla händer vanligtvis, men att hålla i stickningen i den här värmen gav till och med mig en helt ny känsla av att ha för varma händer. Trodde aldrig att det skulle ske. Trots det har jag stickat på en hel del. Jag började på tröjan under resan så får vi se hur det blir. Efter att ha rivit upp en gång trots att jag då kommit ganska långt med mönstret för att jag inte var riktigt nöjd med halsen och samtidigt passade på att byta färg på mönstret. Ja jag vet galet, men jag har flera olika färger med mig på garn om jag kanske vill byta, man vet ju aldrig.
Nu är jag snart klar med mönstret och då är det bara räta varv som gäller tills tröjan är klar. Jag gillar att sticka tröjor på rundsticka uppifrån och ner.
Trots varma händer, är det ganska lätt att sticka, för vad gör inte utsikten. Sitter högt över vattnet och tittar ner på ett härligt kristallblått hav. Inte många steg ner för att själv ta ett bad och det blir många på en dag kan jag säga.
Hoppas att din dag bli precis som du önskar dig!









































.png)









