onsdag 28 februari 2018

Vilken dag!

Solen strålar från en klarblå himmel, hela dagen. Det har verkligen börjat bli ljust på eftermiddagarna. Jag och en kollega tog en promenad på lunchen i solen, men 12 minusgrader.
Jag har äntligen fått inrapporterat att jag är godkänd i två av fyra mattekurser, känns toppen. Det har varit lite krångel att få det inrapporterat även om jag vetat att allt var okej. Men nu har dom fixat det på universitetet.
Jag och min studiekamrat har träffats idag via datorn och fått gjort klart en redovisning, så nu är den inlämnad.
Det bästa av allt dock, sonen har fått sitt körkort. Så glad för det. Som maken sa två barn av fyra, klart.
Är verkligen glad för hans skull. Vi har köpt en liten extra bil, inte till honom, men som han kan använda så mycket han vill eftersom jag och maken har varsin. Så nu har han glatt talat om att han och tjejkompisen tar bilen in till stan och skolan imorgon, härligt.
Det är flera saker som under en längre tid hängt i luften, men som nu är klara.
 

Inga kommentarer: