fredag 21 juni 2019

Växjö

Förlåt för att det varit så dåligt med inlägg de senaste dagarna, men det har verkligen varit fullt upp och egentligen har jag haft hur mycket som helst att blogga om. I onsdags körde jag till Växjö och stannade till torsdag då jag tog med äldsta dottern hem. Jag hann så otroligt många roliga saker. Jag läste en bok på hennes helt underbara balkong när hon arbetade, jag och hon var på glasbruk i Kosta, badade i en sjö och när hon arbetade hann jag även besöka museum och ta en promenad runt Växjösjön.
Vi bakade bröd och njöt av en underbar kall tomatsoppa som hon hade gjort.
Idag på midsommarafton har jag, maken och alla tre tjejerna varit på Hälsö hos mor och far. Det var så roligt för nu hade pappa kommit hem och han kunde faktiskt gå igen efter operationen, alltså denna sjukvård allt det som de under de senaste åren lyckats hjälpa min pappa med är helt otroligt.
På Hälsö fick vi som vanligt fantastisk mat och Bohuslänsk äggost. Mina föräldrar hade även besök av min yngsta kusin och hennes man och småbarn, så roligt. Vi badade, åt gott och flickorna både stora och små band kransar.
Här kommer lite blandade bilder från mina fantastiska första dagar på sommarlovet.


























 En glad midsommar till er alla!


1 kommentar:

Linneaz sa...

Så fantastiskt att läsa & var det gazpacho ni åt?
Sommriga bilder !