tisdag 31 december 2019

Ett år med lite av varje.
Året började med att vi firade dotterns 18-årsdag den 6 januari, i år kommer det att bli lite annorlunda då hon och pojkvännen kommer att ge sig av till London på hennes födelsedag. I mars fick hon även sitt körkort, vilken befrielse för oss alla, hon som tränat flera dagar i veckan i Falkenberg, det har varit mycket körande och nu klarade hon plötsligt detta själv, fantastiska unge. 
I januari hände också tråkigheter då min pappa gick och ramlade när han hjälpte till med ett båtbygge. Det blev en tid på Sahlgrenska och Mölndal i Göteborg innan han kom hem. I juni började han bli återställd, men då fick han en hjärnblödning, så det var typ bara att börja om, så det här året har verkligen varit mycket upp och ner.
I februari reste jag, maken och de yngsta döttrarna till Florida, Miami, helt otroligt härligt, bara att passa på att njuta. Det blev mycket sol och bad.
På sommarlovet åkte maken och tre av barnen till Prag. Jag och mellersta dottern var hemma eftersom att hon sommarjobbade och senare när hon var ledig reste hon och jag till Malta. En plats som jag blev mycket positivt överraskad av, så trevligt på så många sätt.
Jag och maken var också iväg själva och vandrade i Grövelsjön och paddlade i Klarälven och i Vänern. Så mycket vacker natur vi har i Sverige.
Det har också varit ett år med mycket arbete och under hösten har jag tyvärr känt av lite av den trötthet som jag kände för flera årsedan och har bestämt mig för att försöka ta det lite lugnare. Jag hade en önskan om att få gå ner lite i tjänst under våren, men tyvärr var det svårt att lösa, så om jag fortfarande vill det får det bli till hösten, vi får se. Nu är jag i alla fall ledig och skall försöka vila så mycket det bara går.










Inga kommentarer: