lördag 28 december 2019

Oj,oj!

Här har det verkligen varit dåligt med inlägg under lång tid och egentligen har jag inte så mycket bilder eller så att visa nu heller, men jag känner att jag ändå vill uppdatera er så här i jultid. Sedan jag gick på jullov har det hänt massor, men jag har också varit så otroligt trött att jag varken haft riktig tid eller ork att skriva. Kvällen innan jag tog jullov hade jag bjudit hem kollegor från mitt tidigare jobb och vi hade så trevligt, så roligt att få träffa alla. De hade med så fina blommor och presenter att jag nästan trodde att jag fyllde år. Avslutningsdagen gick förstås bra med alla fantastiska barn. Jag har sådan tur som får umgås med dessa varje dag.
Någon dag efter att vi hade slutat för terminen åkte vi till makens föräldrar ca 35 mil bort på lunch den 23 december och sedan vidare till makensbror där vi badade badtunna och tillsammans med dem och andra gäster inväntade julafton. Tre av våra fyra barn var med. Min svägerskas syster är gift och bor i Frankrike och även hennes familj och svärmor var med så språken blandades mellan, svenska, engelska och franska, fantastiskt. 
Julafton firade vi också där, med tomte och allt som sig bör. Den 25 december körde vi hem för att på min födelsedag den 26 december fira jul och födelsedag här hemma tillsammans med mina föräldrar, min bror och sambo, alla våra barn och flickornas pojkvänner. Jag tror inte man kan ha det bättre. Den 27 december igår alltså hade jag besök av några vänner, så roligt och många glada skratt. Är så glad för alla dem jag haft möjlighet att få träffa under denna ledighet så här långt. Nu är yngsta och äldsta dottern hemma, sonen åkte hem till sig i Göteborg igår och mellersta dottern jobbar, maken är på kallbadhuset med några kollegor, jag hör hur de pratar och skrattar där uppe, själv lyssnar jag på några sommarpratare.



Inga kommentarer: