onsdag 28 juli 2021

Stoff och stil

 Det blev en klänning idag också, den var ganska rolig att sy. Jag har sällan köpta mönster när jag syr utan använder gamla mönster och sedan har jag läst ganska mycket mönsterkonstruktion för många år sedan som jag försöker att använda mig av.

I måndags besökte jag dock stoff och stil i Malmö och då inhandlade jag tre mönster, nu hoppas jag att de är bra, men det blir väl som vanligt, jag ritar o och ändrar mönstret så ingen ens förstår vad jag har haft för grundmönster. Det är förstås inte bara för det är roligt att rita om mönster, utan jag är också ganska kort och då är det svårt att få något att passa och oftast är det inte bara att ändra längden tycker jag för då försvinner andra proportioner.

Skärp väljer man förstås själv när och om man vill använda.

Ha nu en fin kväll, har jag lite tur kanske jag börjar sy lite till, man vet aldrig.

(ser att den sitter lite konstigt på provdockan)


 

 


Inga kommentarer: