torsdag 30 juni 2022

Solpaneler

 Vi har haft våra solpaneler i många år nu kanske sju år eller något liknande. Jag glömmer aldrig när vi först  bytte taket för att sedan kunna lägga panelerna. Vi hade hjälp av mina föräldrar och alla våra barn. Det var verkligen att projekt. Även jag klättrade på taget. De yngsta tjejerna stod på marken och langade takpannor till morfar på stegen som gav det vidare till sonen som satt precis ovanför och sedan till mig och sist maken, men så fort det gick. Nog talat om det som säkert var en syn för alla som hade vägarna förbi. tro nu inte att min kära mor slapp undan hon lagade maten och där emellan hjälpte hon de yngsta döttrarna att langa pannor på marken. Vilken tur vi haft av detta arbete och ett så soligt år som i år har det verkligen lönat sig. Jag kör dessutom elhybrid till och från jobbet, laddad på vår egen el. Känns så fantastiskt bra på alla sätt. 

På bilden ser du en liten liten del av våra solpaneler, som vi varit så otroligt nöjda med. Att på vår och sommarhalvåret, i stället för att betala för elen få betalt är inte fy skam.

Hoppas att du har det bra vad du än gör!




Inga kommentarer: