fredag 1 juli 2022

Vilken dag!

 I dag har det varit en sådan där fantastiskt bra dag och jag har bara passat på att njuta. I natt har vi haft turen att sonen sovit här hemma. Lunch intog vi på Jonsons gård som ligger söder om Varberg, inte alls fel. Efter lunchen blev det bad i "Läjet" innan vi körde hem. Jag sydde en klänning och maken och sonen var och handlade och förberedde kvällsmaten och när det var dags att äta kom även mellersta dottern hem och åt eftersom hennes sambo var på after work. Så trevligt. Nu är jag hemma efter att ha varit på biblioteket tillsammans med mellersta dottern.

När jag var i syateljén och sydde passade jag på att lyssna på Lena Philipsson och hennes sommarprat. Klänningen var så rolig att sy, då jag vände ränderna på lite olika håll som jag tyckte passade bra, i bland har man extra roligt när man pysslar. Tyget hade jag köpt på Loppis för 30 kr i onsdags och nu är det en ny klänning. Jag har ett tyg till, undrar om jag klarar att inte sy mer idag, är så sugen på att gå ut och bara sätta fart. Att sy är nog något av det roligaste jag vet.

Ha nu en fin kväll!








Inga kommentarer: