måndag 26 september 2022

Plugg kaka

 Lite plugg kaka borde alla ha... I dag bakade jag enklaste muffinsen, men som vanligt gjorde jag inte riktigt som det stod i receptet, tänk om jag någon gång oavsett om det gäller sömnad, stickning, matlagning, bakning mm kan hålla mig till ett recept eller mönster och bara göra som man skall. Alltid dyker det upp någon ny ide i mitt huvud som jag bara måste pröva. Idag gjorde jag bara hälften så många muffins som receptet rekommenderar, det blev alltså dubbelt så stora. Jag hade dock samma tid som det stod på receptet. Det gjorde att det blev kladdmuffins. Jag lade också på lite florsocker, mest för det estetiska. För visst skall man ha det extra fint och trevligt även om man är själv med sina böcker.


Chokladmuffins med lite kladd, jag gjorde 8 stycken muffins i stora formar

100g margarin

2 ägg

21/2 dl socker

11/2 vaniljssocker

1 krm salt

4 msk kakao

2 dl v.mjöl

1/2 tsk bakpulver

STäll formarna på en plåt

smält margarinet

Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt de andra ingredienserna. Blanda till sist i det smälta margarinet. Fördela smeten i formarna. 

Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter i 200 grader

Inga kommentarer: