lördag 1 oktober 2022

Fika

Mellersta dottern var här lite snabbt, men hon och sambon kom inte in utan de hämtade bara sin matta som de tvättat på vår uteplats och som låg på tork i uterummet, så nu blev det gott om plats där, för det var en riktigt stor matta.

Lite fika blev det också, men bara jag och maken i dessa sjukdomstider ville vi inte att de kom in och blev smittade. Yngsta dottern som bor i Göteborg hörde av sig och ville komma hem, men vi sa att det kanske inte var det bästa så som läget är just nu. Hon berättade att hon skulle gå några kurser på jobbet för sina nya arbetsuppgifter på jobbet.

Äldsta dottern pratade jag nog med i telefon en timma när jag var ute och gick i morse. Hon skrev redan innan jag klivit ur sängen och frågade om jag skulle ut och promenera. Hon vet att jag gärna har promenad sällskap i telefonen, så det blev en riktigt lång promenad. Hon trivs bra med sin nya utbildning till lärare, så roligt att hon valt samma bana både som mig och som hennes sambo har. Hon är utbildad tandsköterska och har jobbat som det i flera år, men nu var det dags att pröva något nytt.

Sonen har jag skrivit lite med, men han är precis som yngsta dottern av den sorten att de fixar sig själva. Älskade barn.





Inga kommentarer: