måndag 17 oktober 2022

Veckan som gått

 En vecka sedan jag var här inne sist har nu gått, så är det ibland. Det som var bra var att redan på måndagen kände jag mig bättre, på något konstigt sätt var förkylningen nästan som bortblåst och har jobbat hela veckan och nu då ledig måndag igen. Helgen har bjudit på framförallt studier. Även  idag blir det mycket av den varan. Började dagen med att läsa ett kapitel i en bok som tillhör kursen och i eftermiddag skall jag hem till en tidigare kollega och intervjua henne med några frågor inför den skriftliga tentamen i denna kurs. Så tacksam att hon ville och kunde ta emot mig.

I går var jag och en kollega ute och promenerade på förmiddagen, vi klarade oss bra mellan regnskurarna och lyckades till och med få lite sol. Alltid härligt att komma ut och trevligt med sällskap. Då såg jag att badstegen fortfarande var i, vilken lycka. Tyvärr blev det inget bad för mig, då jag fortfarande har hosta sedan min förkylning. Vi får se om jag kommer igång med badandet igen, inte helt säker på det.

Strax skall jag gå en promenad till makens jobb och lämna grejer som han hade glömt här hemma, tur när man har så nära att det bara tar några minuter att gå bort.

Ha nu den bästa av dagar




2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Så vacker landskapsbild. Visst finns det att njuta av på promenaderna.
Ha det fint. //Eva

Anonym sa...

Hej Hanna! Kul att hälsa på dig här inne! Du jag har sån hosta efter gubben som smittat mig. Nu har jag ingen röst kvar heller förresten.Men så går det när man inte kan vara tyst heller. Har varit i Tyskland o inhandlat lite gott med mina arbetskamrater. Det var kul men precis färdig nu. Trevlig kväll på dig♥️