söndag 29 december 2013

Jullovsledig syslöjdsfröken!

Virka tofflor, mönster tofflor
En jullovsledig syslöjdsfröken har hunnit virka två par tofflor, så bra nu vet jag hur man gör det och kan visa de elever som vill göra det.
Virkning har alltid varit den textila teknik jag varit absolut sämst på, den som ligger mig varmast om hjärtrat är vävning, tänk den som fick plats med en vävstol.
När vi flyttade in i huset hade jag en vävstol framme, men desto fler vi blivit i familjen har utrymmet fått användas till annat.
Nu har jag andra virk planer undra om jag vågar...
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

6 kommentarer:

Hannis sa...

Vilka fina!
Tänk att det där med att virka är så svårt. Har försökt flera gånger men det går inte=))

Kram Hannis

Fröken Grön sa...

Åh, vad jag önskar att jag var händig när det gäller den typen av hantverk. De där tofflorna ser ljuvliga ut!

Må så gott!
/Anna-Karin

Vardag och flärd sa...

Klart du vågar nya projekt!
Kram Eva

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR
Kram
AC

Blommiga Rutan sa...

Vilka fina tofflor!
Önskar ett Gott Nytt År till dig
Kram Anncathrine

Annas röda stol sa...

Varmt och gott!! Gott Nytt år. Kram Anna