fredag 17 januari 2014

Matlagning!

mat tips, enkla veckan, pastasallad
(onsdagens mat förslag)


Matlagning tycker jag ibland kan vara lite krångligt.
Inte själva tillagandet i sig utan att komma på vad man skall göra.
Därför tänkte jag ge några enkla och bra tips på vad man kan göra när man kommer hem från jobb och skola som går fort och i kommentarerna får ni gärna lämna fler tips på snabba och enkla rätter.
Ibland är jag och en av döttrarna duktiga och lägger upp en veckolista på vad vi skall laga till kvällsmat och här kommer en av dem

Måndag
Rårakor, bacon och lingonsylt

Tisdag
Enkel fisksoppa
(kelda soppa som bas, grädde, fisk och räkor)

Onsdag
Pasta sallad
(pasta, grönsaker, bacon, osttärningar, grädde och lite sweetchili)

Torsdag
Pyttipanna på olika starkt kryddade korvar, serveras med ägg och rödbetter

Fredag
Lök och potatissoppa, serveras med hemgjorda scones

Lördag
Hemgjord pizza, (om vi haft taccos på fredag kväll brukar jag göra pizzan av rester från det).

Söndag
Hemgjord fiskgratäng








1 kommentar:

Scottish Moments sa...

jag håller helt och fullt med om att det är jättejobbigt att komma på vad man ska äta varje dag! Så tack för menyförslaget!! :))