tisdag 14 juli 2015

En blåsig sommardag!

Trots att det blåser mycket blev det ett bad i havet, härligt.
Funderar så mycket på det här med trötthet, efter att jag var sjuk för några år sedan är tröttheten min ständiga följeslagare.
Jag gör allt för att försöka få den att bli min vän och inte ovän. Det är dock inte så lätt och än har jag inte lyckats.
Försöker få rutiner så jag skall hinna med lite sömn mitt på dagen, äta ordentligt, ta mina promenader, pyssla med mina projekt, men framförallt omge mig med mina närmaste.
Trots det går tröttheten ständigt vid min sida och en rädsla finns att den skall slå till med samma kraft som för två år sedan. En kraft som gjorde det omöjligt att gå upp ur sängen. Den som inte varit där tror jag kan ha svårt att förstå.
Jag längtar tills den dag då jag och tröttheten klarar att balansera vår vänskap.
Tack för ni finns!
Hanna

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Trötthet är så jobbigt, det är nog svårt att vänja sig vid att vara trött, är det något du måste dras med ständigt? Jag är också så oändligt trött men det beror på att jag har för mycket runt mig. Ska bli skön med semester.
Kram Eva