torsdag 12 december 2019

Vinterfest

Idag är det vinterfest med jobbet och jag och närmsta kollegan skall gå tillsammans med övriga kollegor, roligt.
Nu har jag precis kommit hem från jobbet och lagat lite mat, så de andra har att äta när de kommer hem, för hur många vi blir vet man aldrig. Nu städa lite och skriva lite julkort, för imorgon får jag besök av en vännina efter jobbet, trevligt.
Ja nu är det bråda tider, på lördag är det trevligt glöggkalas hos en kompis och på söndag kommer en annan familj hem till oss. Verkligen många roligheter nu, det gäller att njuta.

Igår tänkte jag laga mat till oss fyra här hemma, men plötsligt var vi sex stycken, vad jag älskar när bordet är fullt och det går åt mycket mat.  Det skulle även räcka till matlåda till mellersta dotterns pojkvän som sov över. Hon har träffat en så fantastiskt trevlig kille som är några år äldre än henne, men så fin. Var dotter har hundra järn i elden samtidigt, hinner allt, studier, praktik och jobb och strålar från morgon kväll, har dock en förmåga att förlägga och glömma saker ibland, men pojkvännen är lugnet själv, så jag kan inte se några som skulle komplettera varandra bättre.

Njut av din dag!

Inga kommentarer: