onsdag 5 augusti 2020

Att få tiden att räcka till

Ibland önskar jag att dygnet var dubbelt så långt. Finns så mycket jag vill göra, men också så många "måsten". Tänker ibland när jag går upp på morgonen att jag skall hinna det och det, men hinner jag med allt det vanliga, så är det liksom kväll och då har jag ändå haft/har sommarlov. Skulle då gärna någon gång vilja känna mig hyfsat nöjd att nu är det så bra det kan bli, men alltid är det en ny tvätthög, en ny middag som skall lagas, ett trädgårdsland som måste rensas osv. Jag tycker det här är  roligt och tror jag hade blivit galen utan allt arbete, men undrar bara hur känslan skulle ha varit om man var klar med allt, när man gick till sängs en kväll. -Ja, ja det är bara att fortsätta med det som skall göras. För  det är ju samtidigt fantastiskt att man kan och vill. 
Ha den bästa av dagar


Inga kommentarer: