lördag 26 september 2020

Sy

Igår efter jobbet åkte jag direkt till Skroten i Kinna och handlade tyg till en ullkappa. Igår kväll klippte jag ut alla delar, men det blev ingen sömnad för yngsta dottern hade så mycket läxor och jag ville inte riktigt störa. Hon sa att hon kunde stänga in sig i mitt och makens sovrum, men jag tyckte det var lite synd om henne, så sömnaden får vänta till ett annat tillfälle. 

Mellersta dottern och hennes pojkvän var ute i regnet och plockade nedfallna äpplen i trädgården och gjorde stora mängder äpplemos. Dessa påhittiga kreativa ungdomar. Är så glad att de har så mycket drivkraft och är så företagsamma.

Lite bilder från gårdagens sömnad, under tiden som jag klippte lyssnade jag på bokmässan på webben, missa inte det. Det finns massor bra att lyssna på.

Har tagit en morgonpromenad på dryga 6 km. Nu skall jag sätta på te, lyssna på bokmässan och sticka.

Fick tyvärr lite väl mycket hjälp av Ester.




Ha en fin lördag!

Inga kommentarer: