torsdag 24 februari 2022

Att vakna mjukt!

 Att vakna upp en ledig dag mitt i veckan, kan det bli bättre. En dag som ligger helt öppen, inget särskilt planerat och visst finns det många viktiga saker att ta hand om, men just idag tänker jag ägna mig åt lite roligare saker i min syateljé. Jag har redan startat med att tvätta tygerna jag köpte igår, så att jag snart kan ta min tekopp och tassa ut till mitt lilla hus.

Att vakna upp mjukt och på egen hand smyga runt här inne och fixa med små saker som sedan avslutas med att man kan sätta sig ner i lugn och ro lyssna på radion och äta frukost så länge jag vill. Det kanske inte är så länge som jag vill det när det väntar så många roliga saker.

I går kväll blev jag klar med makens tröja som jag hållit på med i typ ett helt år, så nu hoppas jag att han blir nöjd. Jag har förstås inte stickat hela tiden, jag har så mycket annat som jag vill hinna med och därför har det fått ta sin tid. i går eftermiddag var jag hos en väninna och det gav mig extra tid att sticka och därför kunde jag avsluta projektet på kvällen när jag och maken satt i soffan och tittade på en kriminalserie. Jag har ju redan börjat på en tröja till mig, men blev inte riktigt nöjd, så kanske river jag upp och börjar om, vi får se.

I kväll blir det också promenad med en annan väninna. I bland är livet på topp.





Inga kommentarer: