fredag 14 januari 2011

Fredag!

Hej Kära Vänner!
Då var det fredag och jag har min lediga dag.
Efter att ha lämnat alla fem barnen ipå skola och dagis tog jag mig en långpromenad, var ute och gick i en timma, kändes så bra.
När jag kom in igen blev jag sittande här vi bloggen, men nu är det dags att köra en runda till skolan igen och hjälpa killen med hans elgitarr.

jag brukar alltid visa bilder på mitt kök åt andra hållet där vi har matplatsen, men i dag tänkte jag ni skulle få se lite annat av köket.
Hos oss är det mycket vitt och ek. jag gillar vitt och maken ek, så vi får enas med lite av varje.
Ha en fin fredag!
Kram
Hanna

28 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Jo, man får ju kompromissa.
Ha en skön helg!
Kram!

Stina sa...

Ser så fint ut Hanna och kryddhyllan gillade jag :)
Ha en fin helg du också, jag ska snart hämta mitt barnbarn hos dagmamman sen ska vi mysa hela eftermiddagen :)

Kram till dig
Stina

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Så fint, gillar verkligen kryddhyllan.
Hoppas ni får en mysig fredag!
Kram Lotta

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har i ditt kök!
ha en fin Helg!
Kram Kathrine

Stina sa...

Sån't gillar jag. När man accepterar varandras vilja och kan gå halva vägen var.
Ser fint ut tycker jag.:-) Kram Stina

Nilla Q sa...

Hoppas du får en härlig ledig dag!

Kram Pernilla

Fröken Grön sa...

Så fint du har det i köket, Hanna! Jag gillar den lilla hyllan, som ger en gammaldags charm åt det hela. Här hemma har vi kvar köksinredning från 50-talet,som vi har målat om. Väldigt charmigt, men kanske inte alltid så praktiskt. På sikt blir det kanske köksrenovering, men det funkar tills vidare.

En riktigt skön helg önskar jag dig!
/Anna-Karin

Monica sa...

Åh, så skönt med en promenad! Här är det så halt, att jag inte vågat mig ut på länge!
Det ser verkligen hemtrevligt ut i ditt kök!
Trevlig helg, kram, Monica

Tigris Predikantan sa...

Det är bra att kunna kompromissa!
;)

lavendel mio sa...

Hei
Så koselig kjøkken du har.
Ønsker deg en nydelig fredag, klem Hanne

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefint är det! Ha nu en riktigt trevlig helg! Gunilla

Home and Lifestyle sa...

Thanks for visiting my blog! I wish you a happy weekend!

Warm regards, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken bra lösning, lite ek och resten vitt. Önskar dig en riktigt mysig och fin helg
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

En promenad längtar jag efter, ligger hemma sjuk så det får vänta tills jag mår bättre..
Att kunna enas på det viset är ju perfekt, alla glada :-)

Kram Mia

Så Vitt Jag Vet sa...

Önskar sön fredagkväll till dej!
Kraam
Sanne

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej söta Hanna..
Jag önskar dig världens bästa helg
till dig och din familj...

kramar från mig/angela

Brunkullan sa...

Kul att du gillar Orlando!
Kanske har du några tips på vad vi bör se, om man bortser från alla nöjesparker:)
Vilken restaurang får vi inte missa? Vilket hotell bör vi bo på? Osv.

maila gärna: gustavsson_susanne@hotmail.com

Kram Susanne

promenader på landet sa...

Önskar dig en skön helg och fint kök! Kram från Maria

Min plats i solen sa...

Hej Hanna!

Vad härligt med en långpromenad! :) Och vad fint kök ni har. Bra när man kan kompromissa och mötas halvvägs. Båda ska ju trivas. :)

Ha en riktigt fin helg och sköt om dig!

Kram Lotta

Skaparglädje sa...

Skönt att få en stund för sig själv när barnen är i skolan.
Trevlig Helg och Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Det är bra när man kan kompromissa och det blir så fint.
Trevlig helg,
Agneta kram

Unknown sa...

Fint du har det. Gillade kryddhyllan :)
Ha en trevlig helg
Kram Maria

Annelis hantverk sa...

Så fint att ni enats om färgen så blev det ju riktigt snyggt!
Ha en fin helg!

Lily sa...

Jag tycker du har ett jättemysigt kök! Köket är mitt favoritrum, där trivs jag bäst :)

Ha en go helg
Kram Lily

(eddas) sa...

Hei Hanna......
så flott den hyllen din er..ønske ønske:)
Har du fem barn...jammen er du heldig:)
Tusen takk for alle dine trofaste kommentarer...setter jeg pris på...
ha en kos kveld med familien din...
klemklem

Torprosen sa...

En härlig blogg du har! Ha en go helg! Kram Torprosen

Unknown sa...

Hei hei!
Så artig å klikke seg inn på en svensk blogg. Herlig blogg du har. Jeg er så glad i å lese deres svenske ord og utrykk. (kanskje ikke så rart da min kjære mann er fra Stokcholm.
Ha ei fin helg med alle barna.
(mine er store og flytta ut, savner de jeg!!)
Klem
Ann Kristin

Anonym sa...

Helt underbar kryddhylla :)

kramar sofia

http://sottochnott.blogspot.com/