söndag 23 januari 2011

Söndag!

Hej Kära Vänner!
I dag bjuder jag på ett recept.

Laxpasta med apelsinräkor

400 g bandpasta
400 g laxffilé
200 g oskalade räkor
3 dl grädde
1 msk konc. hummerfond
1 dl apelsin juice

Skär laxen i kuber och skala räkor

Koka pastan

Koka ihop grädde, hummerfond, kryddor, apelsinjuice i i en annan kastrull på medellåg värme i ca 3 min.

stäng av plattan och lägg i lax kuberna. Låt dem ligga och dra några minuter

Lägg upp pastan på ett fat och lägg på fisken. Ringla apelsin sås över.

Dekorera med räkor.

Kram
Hanna





64 kommentarer:

Unknown sa...

Mmmm... det där låter mumsigt! Värt att pröva, tack för tipset! Ha det gott. Kram Lenita

lavendel mio sa...

Dette ser kjempegodt ut!
Takk for resepten, dette må vi prøve:)
Ha en superfin søndag, klem Hanne

Margot sa...

Hej! Hittade hit till din mysiga blogg för första gången! Vilket gott recept du bjuder på! Nu ska jag kika runt lite här hos dig :o)
Ha en fin söndag!
Kram Margot

Monica sa...

Tack för receptet! Värt att pröva!
Kram, Monica

Lilla Rummet sa...

Gud så gott det lät. Tusen tack för receptet. Måste testas.
Ha en fin söndag kväll.
Kram Britt

LOTTAS HOME sa...

Mums det lät riktigt gott!
Önskar dig en skön söndag kväll och en bra start på ny vecka imorgon.
Kram Lotta

Tovepia sa...

Hei, dette så da utrolig godt ut!
Takk for oppskrift, for her var det gode ingredienser!'
Ha en god ukestart og en god kveld, klem fra meg;)

Gunillasljusglimtar sa...

hej Hanna! det lät mycket gott,jag älskar räkor!! Kramis Gunilla

Anna-Lena sa...

Mums, låter smaskens. Räkor är ju så gott men det blir sällan här hos oss eftersom vihar en allergiker :((
//Anna-Lena

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Det lät spännande , kul mer recpt..
Ha en fin söndag kväll

Kram

Fågel Blå sa...

Låter riktigt smarrigt, tack för att du delar med dej av detta recept!
Kram Kathrine

Änglarnas hus sa...

Mums! Det där lät som något jag bör prova!!

ha en härlig söndagskväll! Kramis Sanne!

Lilla Lycksta sa...

Det lät riktigt gott! Det måste jag prova. Ha en fin söndagkväll.

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Hanna!
Tack för recepet, det låter jättesmarrigt!

Kraam Jenny

Josefine sa...

Å dette så veldig godt ut!

Kanskje jeg skal lage det til uken.
Vi har så stygt vær for tiden, at en god middag kunne frisket opp.

Takk for oppskriften:))

Roses & Angels sa...

Å det där lät underbart gott. Tack för tipset, måste provas. Tack också för dina kommentarer om badrummet. Inte helt klart men på god väg. Tack också för tipset om lådan. Tror nog att den får vara som den är efter alla era fina tips. Det fanns en massa fina saker på mässan. Hoppas du haft en fin helg. KRAM

Vintage House sa...

Tack för receptet alltid kul med lite nytt.
Ha en myskväll
kram
sandra

Synnøve. sa...

Mums så gott det där lät.
Räkor och apelsin är en kombination jag inte smakat förut.
Tack för receptet.

Ha en skön vecka nu.
Kram Synnöve.

Mjuka sa...

Detta skall jag verkligen lägga på minnet, så gott det låter!
Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt recept.Värt att prova.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

annika sa...

Verkar som ett mumsigt recept. Kul med lite andra ingredienser till lax. Jag äter mest fisk så då är det extra kul med olika recept.

Kram
annika

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Hanna.
Tack för din snälla kommentar.
Men nu blir jag hungrig mitt i natten, det ser jättegott ut.
Kanske testar,dock inte nu.
Ha en fin vecka.
Kram Zara

Dubbelörn sa...

Det här lät riktigt gott, ska absolut ta o provlagas ;).

Kram

Mina drömmars hus sa...

Tusen tack för besöket hos mig, roligt att du hittade min blogg.
Nu ska jag kolla runt lite hos dig.
Ha en bra dag
AC

Vitt för själen sa...

MUMS! Så kul med nya recept :)
Ha en fin dag, kram Sophia

STENLYCKA sa...

Hej!
Roligt att du vill vara med i min ring-utlottning. jag önskar dig lycka till och en fin måndag!
Kram Raina

Unknown sa...

Åhhhh muuuummmmssss, det receptet ska jag spara, TACK!

Katarina sa...

Vilken spännande maträtt. Måste prövas. Kram Katarina :O)

Norr om Köpenhamn sa...

Mmmmm, ett nytt pastatrecept :o) Ser fantastiskt gott ut, måste prova!

Hoppas att du har haft en skön helg och får en ny härlig vecka!
Kram Ulrika

Madame Vit sa...

Det lät riktigt gott det där :)
Ja det är så onödigt av någon att skriva så.
Vill passa på att tacka dig för dina fina kommentarer, jag blir verkligen glad av dem.

kram fia

Nyanser av vitt sa...

Låter riktigt mumsigt det där
kram Agneta

Country Hill sa...

Låter hur gott som helst, jag älskar pasta.
Ha det gott!
Kram lena

Fröken Grön sa...

Det där både såg och lät gott ut! Får jag nog ta och prova någongång.
Må så gott!
/Anna-Karin

A House With A View sa...

Men du vad det där såg gott ut, tack för receptet!! Önskar dig en fin vecka!

Kraaaaaaaaaam aka

Mitt Stugliv sa...

HejHej Hanna!

Mmmmm vilket gott recept, det tänker jag prova.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Viola sa...

Det där tror jag smakar himmelskt...:) kramen

Stina sa...

Mums, vad det låter gott. Det receptet snor jag. Jag älskar lax och pasta så det blir säkert smarrigt :)

Ha en fin kväll
Kramen!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det verkar riktigt smarrigt. Det får vi allt testa nån gång.

Ha det gott!

LOPPISLIV sa...

Låter jättegott, jag älskar pasta och lax, detta måste provas :-) Tack för att du delar med dig. Kraaam Paula

Stina sa...

Så gott det låter.:-) Kram Stina

Gunilla sa...

Mums det skall jag prova älskar lax.
Roligt med lite nya recept.
Tack för det.

Ha en riktigt fin vecka
Kram/Gunilla

Lantliv och Loppis sa...

Jag är en av alla knäppa människor som inte äter fisk, men jag måste säga att det där lät riktigt gott! =) Kanske ska prova endå...
Kram
Jennica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det där lät ju gott!
Kram
Marie

Laila sa...

oj.. ser ju urgott ut. Tack för det:) kram Lallis

Systrarna Hjertén sa...

Känns som ett annorlunda recept (i alla fall hos oss), det får vi prova!

Mvh
Frida

Carinale sa...

Tack för middagstipset :)

Är stor fantast av både pasta, räckor och lax - dock ingår inte pasta i de GI godkända maträtterna som vi just nu lever på.... men om sisådär 5-6 kilo, då jäklar

HEMLÄNGTAN sa...

Mmm,låter verkligen gott!
kram, Jenny

Inka sa...

Mumsfillibabba låter det som. Den måste jag testa vid tillfälle.

Tack och kram till dig gumman


Inka

Guttemamma sa...

Ser virkelig godt ut,takk for tips!!
klem♥

Home and Lifestyle sa...

Mmmm... I think your receipe will be delicious!!

Warm regards, Ingrid

Fröken Tindra sa...

Det där lät lite spännande! Men funkar tyvärr inte här om jag inte skall äta ensam... ;0)
Kram!

Bitte sa...

Men du så gott! Nu blev jag jättesugen på att testa receptet, det kanske får bli vår fredagsmiddag den här veckan?

Tack för att du delade med dig av receptet! :-)

Ha en fin helg!

Många kramar
Beatrice

Signe 1 sa...

smarrigt!!!:-)

kram s

Nyanser av vitt sa...

Hej Hanna
Tack för dina rara kommentarer
kram Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket läckert recept, jag sparar det. En riktig fredagsrätt, så kanske i morgon...
Kram

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Ha en jättemysig helg
Kram Agneta

Märta sa...

Vilket gott recept du bjuder på, men tyvärr inget för mig. Sist jag åt pasta låg jag däckad i två dagar.
Får hitta på något annat gott ikväll.
Kram! Märta

Postgårdsromantik sa...

Det låter väldigt gott!

Ska undersökas. Trevlig helg!
//Lena och Anders

Mycket annat & lite betong sa...

Låter gott, tack så mycket!

Trevlig kväll!
Agneta

Min plats i solen sa...

Låter gott! Tack för receptet! ;)

Trevlig helg på dig!

Kram Lotta

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för receptet, älskar lax och räkor, så detta får jag ta och prova.
Trevlig helg!
Kram Susanne

lugnet sa...

Härliga smaker! Tittar in för att önska en Trevlig Helg:)
Kram/Ulrica

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmmm...
Låter gott & enkelt..
Ska ha tjej midda på Fredag
Värt & prova.
Önskar dig en mysig Söndag
Kramisar
Sus

Ljusa vardag sa...

Å detta låter jättegott. Måste testa. Tack för tipset! Ha en bra dag! Mvh Anna