onsdag 23 december 2020

Dagen i bilder

 Vilken underbar dag, en av de bättre. Får man säga så detta Corona år. Så mycket roligt vi har hunnit. Glöggmingel med mor och far i deras trädgård, promenad med de samma.  Hämtat hem sonen i stora staden Göteborg. Han var en av de sista kvar på studentboenden, de andra hade åkt hem i fredags. Dottern och hennes sambo var på fika i vår trädgård. Nu har vi provsmakat julskinkan. Några grönkålsknyten har jag och mellersta dottern också hunnit göra, jag har bakat en mjukpepparkaka och döttrarna har gjort julgodis.




Grönkålsknyten ett måste om du frågar mig och mellersta dottern. jag hittade ett recept för några år sedan i en tidning och sedan har vi hållit fast vid detta. 


Mellersta dottern gjorde även pepparkaksmuffins med lingongrädde som vi skall provsmaka till uppesittarkvällen.


Själv gjorde jag en vanlig mjuk pepparkaka
Lite julgodis gjorde också tjejerna här i huset
I denna trädgård blev det glöggmingel hemma hos mamma och pappa
Mamma var tvungen att  visa en buske i trädgården som hon hade

Fika med äldsta dottern och sambo i trädgården

Mer blommande buskar
Här var det glöggmingel

Färjan ut till Hälsö

Inga kommentarer: