söndag 10 januari 2021

Så konstigt

 Jag tycker så otroligt mycket om att ta fram julsakerna och tänker varje gång, hur skall det bli när jag tar bort dem. Det är så mysigt när de plockas fram. Så kommer då tiden när det är dags att plocka bort det och jag tänker nej, jag vill inte. Så börjar jag och genast för varje sak som åker ner i sin låda blir jag bara gladare och när allt är borta känns det som ett helt nytt hem och jag trivs så bra. Det är en av de bästa känslor jag vet, var sak på sin plats. Hemmet blir så ljust och luftigt utan alla julsaker och granen eller rättare sagt granarna. För vi har två stycken en inne och en plastgran i uterummet. De tar så otroligt mycket plats.

Så nu sitter jag bara här tillbakalutad i soffan med min stickning, svarar på några jobb mejl och känner doften från köket där mellersta dottern lagar kvällsmat. 

Avslutade dagen med en härlig promenad, men så halt det är ute. Så tänka er för alla ni som måste ut på vägarna ikväll och kör försiktigt.




Inga kommentarer: