söndag 29 augusti 2021

väv och syatlejé

 Som jag skrivit tidigare är maken fullt upptagen med att bygga, han bygger en ateljé till mig där jag skall ha min stora, men också min lilla vävstol och plats för minst fyra symaskiner behöver jag ha. Det är som sagt långt kvar och vi får se om det blir klart till nästa höst, han arbetar ju också,så det är lite kvälls och helgarbete. det som blir extra bra när det blir klart är att vi kan fixa ordning lite på övervåningen. För nu när alla ungdomar flyttat ut är det svårt att få till det där uppe och i den stora hallen har jag alla mina sy och vävsaker. Det kommer att bli så bra när det är klart.

Det som är bra är också att det kommer bli helt insynsskyddat åt det hållet, det har varit enda stället man har kunnat se in i vår trädgård. När det blir tätt där är det ingen som kan se vår lilla pool och se när vi badar, bra tycker jag.

Ha nu den bästa av dagar!

 




Inga kommentarer: