fredag 25 februari 2022

Från tyg till tröja

 Igår blev det ingen sömnad för mig, men idag fixade jag lite med min svenskakurs på morgonen åt frukost och sedan blev det ateljén. För några dagar sedan köpte jag ett prickigt tyg på Skroten i Kinna som idag fick bli en tröja med Pingvinärm. Enklare mönster finns inte, då det bara är två delar som jag först overlockar ihop innan jag fållar, hals, ärmar och nederdel med tvillingnål. Jag tycker att tvilingnål är en mycket bra grej.

Idag skall ni få se lite bilder från det att tyget ligger på bordet, tills det är en färdig tröja på provdockan, dock är den inte struken när jag har den på provdockan, så rynkiga sömmar och skrynkligt tyg får ni bortse ifrån. Tröjan tar inte ens en timma att sy, för den som har lite vana.












Inga kommentarer: