torsdag 24 februari 2022

Hjärtklappning

 Fick låna denna fantastiskt fina bok av en kollega, så fin, går nästan inte med ord att beskriva. Bilder med lite korta kluriga texter.

Samtidigt passar jag på att visa min senaste favorit plats i huset, maken har gjort i ordning hallen däruppe och det blev så lugnt och härligt.




Än så länge har det inte blivit någon sömnad här, även om ett av tygerna är tvättade och torra, istället blev det som det brukar. Jag gör sådant jag känner är mer viktigt, dammsuga, skala potatis, putsa speglar, plocka ur diskmaskinen vika tvätt, samtidigt vet jag att så länge jag håller på så kommer jag aldrig riktigt till det som ger mig energi och det jag behöver. Tycker det är så svårt, för jag kan inte bara heller släppa det, för jag vet ju då att det måste göras senare och har jag inte hyfsad ordning runt mig, då blir det definitivt inte ork för något trevligt pyssel, klurigt det där. Men det är långt kvar av dagen och troligen kommer jag att leta mig ut i ateljén senare idag.



Inga kommentarer: