onsdag 6 april 2022

Mer tanig purjolök

De där små taniga purjolökarna som fanns kvar i landet sedan förra säsongen, har verkligen kommit till nytta. Först tänkte jag att jag slänger väl dem, men varför tänkte jag sedan. I en fiskgryta med Thailändska smaker passade den utmärkt och grytan luktade så otroligt gott önskar att ni hade haft möjlighet att känna det. Som vanligt var det den enklaste mat man kan tänka sig. Jag hade köpt några fiskfiléer och tog min purjolök som jag hade här hemma och skar det i små bitar. Sedan hällde jag allt i en gryta där jag också hällde i en burk Paneng Curry och lät det koka en stund så att fisken blev färdig, vit och fin. Kokade lite ris och sedan var det klart att äta.

Då var det en onsdag igen och idag vill jag tro att jag inte har möten planerade utan att det får bli min eftermiddag, som jag längtat efter så. Även om jag har ett studietillfälle via Zoom i eftermiddag, men det blir hemifrån.

Ha en fin onsdag!