tisdag 24 januari 2012

Kökshjälp!

Hej, hej!
Fick en kommentar på mitt tidigare inlägg med den goda chokladkakan att vi är riktiga gottegrisar här hos oss. Det stämmer så väl. Jag tycker det är så roligt att baka och barnen älskar att hjälpa till. Jag tycker att det är en sådan toppen grej att göra tillsammans, man har roligt och man lär sig både matematik och mycket mer.
Jag har gärna barnen med när jag grejar och fixa i köket, jag tror att det är lärorikt och sedan är det också så att jag lägger mycket tid i köket eftersom vi är många i familjen tar det tid och då är det ett ypperligt tillfälle att få alla att känna sig delaktiga.
Alla barnen har också tyckt att det varit roligt och är idag duktiga på bak och matlagning beroende på sin ålder och sin nivå givetvis. 
Det finns ingen som skalar potatis som vår 11-åring och så mycket godare den blir att äta när man vet med vilken glädje hon har gjort det.

Hälsningar
Hanna

2 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Krya på dig!
Kram Anette

Monica sa...

Jättebra att barnen är med i matlagning och bakning!
Kram, Monica