fredag 20 september 2013

Pisa






Jag tycker att det är så underbart om man har möjlighet att förlänga sommaren något. För att göra det har vi några gånger åkt till bland annat Pisa, men även Marseille i september/ oktober. Detta är bilder från en liten stad utanför Pisa som ligger alldeles vid havet och har fantastiska små båtar att åka på  kanalerna med, här är bilder från den sightseeing tur vi gjorde på kanalerna. Det är även härifrån båtarna till Korsika går.
Eftersom vi bor ganska nära Göteborg brukar vi flyga med Rayanair från Säve. Sist vi var i väg var vi i Pisa, eller rättare sagt vi flög till Pisa. Vi hade hyrt bil på flygplatsen och körde direkt till en mindre ort Marina di Pisa. Där vi bodde vi på ett lägenhetshotell precis vid stranden. Jätte stora rum. Vi var iväg torsdag till söndag. Med flyg för två, hyr bil hela tiden och hotell med strandläge betalade vi knappt 4.000kr. Då tycker jag att man får mycket för pengarna.
Jag tänkte att jag skulle bjuda på fler bilder från Pisa en annan dag!
Kram
Hanna

2 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej och tack för titten! Jag vill också önska Dig en trevlig helg! Pisa, där har jag också tillbringat ledig tid. Italien är härligt men nu är jag såld på Normandiregionen i France. Va prisvärt för Er! Förstår!
Carin

Home2tiny sa...

Vad kul att läsa, eftersom vi planerar en resa till påsk där vi tänkte stanna till i Pisa o se lite av trakterna runt omkring. Älskar Italien o var runt Garda o Venedig i sommar en fantastisk resa. Ha en skön helg. Kramisar Tina