tisdag 28 juni 2016

Hyllor

När jag var tonåring, läste jag otroligt mycket. Två böcker om dagen när det var sommarlov, det var Kitty böcker och Lotta böcker. Kitty böckerna var mina absoluta favoriter. Jag var så glad för jag kunde ärva av min kusin när hon läst färdigt dem, för det krävdes många för att underhålla mig. Jag och min kompis låg skavfötters i sängen och läste hela dagarna, vi gjorde dock ett avbrott för ett och annat bad i havet, som vi hade nära inpå.  På mitt rum hade jag en äldre bokhylla som egentligen var min pappas, den var välfylld med alla mina böcker. Jag hade även hängandes på väggen en äldre hylla som var min mammas och från 50-talet en stringhylla.
Den var i en underbart blå och hade vita gavlar. Min mor har berättat för mig att hennes syster hade en liknande men i andra färger. Jag har alltid tyckt så mycket om denna hyllan, för den ger ett så nätt intryck. Även denna hylla hade jag då förstås fyllt med alla mina böcker. Så i dag när dessa hyllor är moderna igen så blir jag så glad och nostalgisk. Tittade även in på en hemsida som sålde dessa hyllor. Där fanns många fina hyllor men även, ett bord och grytunderlägg, som bestod av namnet på olika städer i världen. 
Om du nu skulle vilja försöka köpa en stringhylla i dag så kan man vända sig till olika design butiker, den finns också att köpa i  nätbutiker, om man har riktig tur kanske man även kan hitta en på Loppis eller på auktion. Men eftersom de är mycket populära brukar de gå åt snabbt på loppisar och auktioner.


citytrivet
Så här kan de mycket populära grytunderläggen se ut, men de finns förstås också med andra städer, så titta in och se om du hittar din favorit stad. 
Hyllorna då, ja de ser ut precis som jag mins min mors blåa stringhylla. Även om denna då inte är i de färgerna som min mammas var.
String Pocket hylla, grå 
Ja, denna hylla är verkligen barndomsminne för mig. 
Ha en fin kväll!
Hanna
(Detta inlägg är i samarbete med stringhyllan)

Inga kommentarer: