måndag 25 mars 2019

Måndag!

Då har tjejerna här hemma haft studiedag och jag har jobbat för fullt. Att komma hem efter att tjejerna haft lediga dagar, då vet man aldrig hur det kan se ut här hemma. Oftast är köket fyllt av kastruller, vispar, slevar och annat. Ibland händer det att jag kan bli lite trött då när man kommer hem efter en hel dag på jobbet, men oftast blir jag faktiskt ganska glad att jag har så kreativa och påhittiga tjejer som tar för sig. Lagar sin egen mat och inte bara sitter och väntar på mig eller maken. Visst är det viktigt att de lär sig plocka undan, men jag är så rädd att om jag är för hård på de området kanske jag tar död på deras kreativitet. Ofta är de också toppen och har plockat undan. Jag har en annan taktik för att visa att man skall plocka undan efter sig och det är att själv försöka hålla sådan ordning jag bara hinner och kan i köket för att de skall se hur roligt det är att greja när det är ordning. För då tror jag att de också vill ha det så när de blir vuxna. Det har fungerat på äldsta dottern som inte bott hemma på flera år.
(Några veckor gammal bild).

Inga kommentarer: