måndag 4 mars 2019

Tonåringar

Att vara mamma tycker jag alltid fallit sig naturligt, låter kanske konstigt, men det har liksom bara rullat på. Sällan jag har funderat över hur jag skall agera och hantera olika situationer, men så kom tonårstiden, då var det  plötsligt fler saker att väga in. Jag vill låta ungdomarna känna sig fria att välja vad de vill samtidigt som jag vill att de skall veta att jag finns här. Låter så enkelt i teorin, men i praktiken är det inte alls lika lätt tycker jag. Jag har lätt att bli tjatig och ibland tröttnar jag verkligen på mig själv.
Samtidigt som det är fantastiskt roligt att få vara med i alla deras beslut om framtiden. Jag får lära mig nya saker varje dag.
Man blir ledsen med ungdomarna och man får glädjas med dem och allt skiftar så fort, det gäller att hänga med.
Ta hand om din måndag!
(en bild från en annan måndag)