fredag 20 maj 2022

Pizza

 Jag brukar ofta skriva enklaste maten osv, gillar egentligen när det går fort. Den Pizza jag gjort idag kan dock inte räknas till enklaste varianten, men inte heller svåraste. Jag gjorde först en pizzabotten, smulade ner ett paket jäst i en bunke och hällde på 3 dl vatten, lite salt och 3 msk matolja. Rörde och tillsatte sedan vetet mjöl och arbetade tills det blev en deg. Vet inte riktigt hur mycket mjöl utan tillsatte lite pö och pö under tiden och jag arbetade degen. Tryckte ut degen på ett bakplåtspapper som jag lagt på en plåt. Bredde på crème fraiche på botten av pizzan, stekte zucchini i tunna skivor som jag lade på pizzan, tog även fram Mozzarella som jag delade i bitar och till sist stekte jag lite bacon innan jag toppade med en vanlig hårdost (hushållsost den här gången)

In i ungen 225grader i ca 15 minuter.

Lycka till!








Inga kommentarer: