lördag 28 maj 2022

Roligt

 Just nu går livet i 180 och det gillar jag fullfart är min melodi, men ibland bli jag bara så trött och orkar inget. Svårt att hitta en medelväg. Den här helgen har vi haft tur och haft  dottern med sambo här och de hade kompisar med sig från Växjö och sovit på övervåningen här hemma, så roligt. De surfar och kom hem den här helgen för att det skulle bli extra bra surfvindar. Mina studier går in i den sista fasen och det vill inte säga lite. Min uppsats var tillräckligt bra och gick upp för opponering. Så nu skall det skrivas opponering på en studiekamrats uppsatt, 3000 ord och sedan skall jag få till mig ändringar i min uppsats som skall fixas. 10 juni är sista inlämningen, men mycket innan det.

Ikväll skall vi på 50 och 60-årskalas hos några vänner, skall blir så trevligt. Vi har känt varandra sedan gymnasiet så det är gemensamma vänner sedan den tiden som kommer också, fantastiskt. Efter kalaset kör vi hem till mor och far för att sova i "boa" och efter frukost och samtidigt lite firande av lilla mamma på mors dag åker vi hem till oss och då dyker i alla fall två av döttrarna upp här hemma med sambos. Vilken tur vi har. 

I helgen har det blivit vatten i poolen, så nu går det att bada när andan faller på, en bänk har blivit målad grön, så mycket annat trädgårdsarbete har det inte blivit, rensat lite i en rabatt har jag också hunnit. I går blev det även en vandring på förmiddagen längs Stora Hornsjön vid Stättared och på eftermiddagen fika på Johnssons gård utanför Tvååker.

Till helgen som kommer skall jag och mina föräldrar åka till Skåne och hälsa på vänner, skall bli trevligt att komma iväg en tur med mamma och pappa.

Ha en fin eftermiddag!





Inga kommentarer: