tisdag 13 december 2022

Månader

 Ja, här har det gått månader sedan jag var inne och skrev. Tror knappt att det gjort det sedan jag startade blogga, någon gång runt 2010 eller så.

Den här hösten har varit den intensivaste på mycket länge, vet faktiskt inte om jag varit med om mer än så här. Studierna rullar på och det är mycket roligt att läsa Svenska som andraspråk, jag har lärt mig så mycket på denna korta tid. Nu är hela utbildningen 1 1/2 år, så mycket kvar att lära sig. Jag har under perioder denna höst tänkt, att jag får hoppa av, men jag vill helst inte det så jag har fortsatt trots allt annat som varit runt omkring.

Julpysslet har börjat här hemma och vi har tagit in granen, lite kola har jag gjort, julklappar inköpte mm. Vi får se vilka ungdomar vi får ha här hemma över julen, det kan man aldrig veta.

Lite intressant från min kurs, tänkte jag bjuda er på idag. I världen finns mellan 5000-7000 språk. Om man tänker på hur många som talar språken ligger Sverige på 89e plats. Det var inte vad jag trodde, jag trodde att vi låg mycket längre ner. Svenskan är också ett av de språk som det forskas mest på.


 Om bilden kan man säga, man tager vad man haver...

 



Inga kommentarer: