torsdag 5 januari 2023

Jul och ledighet

 En ledighet så här långt full av besök av och hos släkt och vänner, men också mycket, mycket plugg. Vi har åkt en tur i husbilen till bland annat Åhus, där jag inte vet om jag varit tidigare, men så fint.

Jag har sytt några klänningar, bland annat nyårsklänningen som jag använde när vi var hos vänner på nyårsafton.

Idag tänkte jag plocka lite här och byta sängkläder i sängarna där uppe, för imorgon får vi besök av makens bror med familj och vi skall fira vår mellersta dottern som fyller år imorgon. Igår när vi kom hem från Åhus var jag och dottern och handlade inför kalaset så varorna finns redan hemma, skönt. Lite dammsugning hade jag också tänkt få gjort. En väninna hörde också av sig i går om ett litet stick "problem", så det måste jag titta lite närmare på. Jag gillar som sagt att lära mig nya saker så när de dyker upp problem på områden som jag tror mig kunna lösa, kan jag inte riktigt släppa det. Städat min garderob har jag också gjort under ledigheten och samtidigt städat i min jobbväska, så idag tänkte jag sy pennfack och små påsar som jag kan förvara saker i när jag använder väskan.

Ha nu en riktigt fin dag!









 



Inga kommentarer: