söndag 7 juli 2019

En förmiddag i arbetes tecken!

Men bara hemarbete. Jag startar ju ibland väldigt många projekt samtidigt. Är jag tex i köket och grejar tycker jag det är lika bra att laga och baka flera saker samtidigt, jag tror det är ett sätt för mig att spara tid. Jag gillar också att ha många tankar på gång samtidigt att kunna planera i vilken ordning för att allt skall bli så bra som möjligt.
Här är bara yngsta dottern hemma och jag har inte sett henne ännu så jag har hållit på med mitt.
Jag startade med att baka vanliga kanelbullar.
När jag hade satt degen till bullarna gjorde jag smet till chokladbollar och satte in i frysen för jag brukar göra chokladbollar på smält smör, tycker att de blir så mycket godare.
Under tiden som jag väntade på att chokladbollssmeten skulle bli kall så det gick att rulla bollar och på att degen skulle jäsa gjorde jag i ordning en stek till middag som nu står och puttrar. Jag brukar låta den stå ca 1 timme på varje sida.
Sedan var det dags att baka ut bullarna, så allt gick som på löpande band. Som jag sagt tidigare jag gillar fart och fläkt.














Inga kommentarer: