fredag 24 januari 2020

Återbruka/återvinning

Att använda det man redan har och inte behöva köpa nytt hela tiden utan att försöka hitta nya användnings områden på saker man redan har tycker jag är bra och viktigt. Huset är redan fullt av saker och skall man behöva köpa ännu mer, hur skall man få plats och jag trivs inte riktigt när jag har skåp och hyllor fulla av saker jag inte använder och tyvärr har jag redan det.
 Jag syr och stickar mycket, men jag köper nästan aldrig några nya kläder utan det mesta gör jag själv. Jag tycker även om att göra om det jag redan har hemma. Har jag gjort en kofta är det inte omöjligt att den rivs upp och blir en helt annan. Yngsta dottern är så otroligt duktig på att sy om kläder. Hon hämtar ofta i mormors garderob och syr om det till helt annat. Hon handlar natuligtvis ganska mycket nytt som de flesta tonåringar, men återbruk och att se vad saker kan bli är hon duktig på.



Inga kommentarer: