onsdag 8 januari 2020

Pizza

Idag var det en lång dag på jobbet, som jag och kollegan avslutade med en promenad innan vi gick direkt till bilarna och körde hem. På hemvägen stannade jag och handlade lite mat. När jag kom hem blev det ännu en promenad med maken innan vi lagade lite rester från igår. Efter maten gjorde jag pizza så det finns mat när tjejerna kommer hem. Mellersta dottern kommer hem från London idag och yngsta dottern hoppas jag snart kommer hem från sina kompisar, imorgon börjar ju skolan igen. 

Pizza degen består av
1pkt jäst
3 dl ljummet vatten
 lite salt 
1 msk matolja
v.mjöl
Gör en dag och tryck ut på plåten och låt jäsa.
Den här gången bredde jag bara på lite ketchup klippte lite skina och skivade lite tomater och tog en överbliven julost och hyvlade över.
Enkelt och gott.
Hoppas din dag varit fantastisk!

Inga kommentarer: