lördag 5 september 2020

Höst och vår

 Igår köpte jag lite lökar som jag skall plantera så det är fint i trädgården till våren. brukar plantera lökar både i landen och i krukor som jag förvarar i växthuset över vintern. Blir alltid lika glad när jag tittar in i växthuset tidigt på våren och ser att det redan börjat gro där ute. Jag har även gjort något helt nytt för mig, skall bli spännande att se om det går. Förra året planterade jag spenat, kinesisk kål och bönor i växthuset. Den kinesiskakålen växer fortfarande i växthuset och jag använder den ofta i matlagningen. I år skall jag dock pröva att odla grönkål i en pallkrage ute, där jag haft potatis, så nu är det planterat och klart, får vi se om det fungerar. Det går kanske inte, men har jag inte prövat så vet jag inte. Har läst på ganska mycket om detta med vinterodling, men nu prövar vi.

I mitt växthus är det inte så fint nu, även om det fortfarande finns mycket tomater, gurka och Physalis, men det börjar bli gult.



Purpurlöken, de lila höga bollarna hade jag även förra året, men tänkte att jag ville ha fler, gillade dem mycket.

Ha nu en fin söndag!

Inga kommentarer: